قدس آنلاین ـ ایلام: فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: بهترین الگو برای دختران جامعه اسلامی حضرت فاطمه معصومه (س) است.

حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین الگو برای دختران جامعه اسلامی

سرهنگ جمال شاکرمی در جشن شکوفه های نور که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در محل سالن ورزشی حضرت علی اکبر (ع) دبیرستان آقا حسین بن علی (ع) ایلام با حضور صدها نفر از دختران ایلامی برگزار شد، با بیان اینکه خداوند را بسیار سپاسگزاریم که امسال دهه کرامت با هفته دفاع مقدس تقارن یافته است، گفت: شکی نداشته باشید که ولایت امام (ره) و ولایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همان ولایتی است که حضرت امام رضا (ع) در حدیث معروف به « سلسه الذهب » در بدو ورود به خراسان در جمع دوستدارانش بیان داشته اند.
سرهنگ جمال شاکرمی با اشاره به اینکه بهترین الگو برای دختران جامعه اسلامی حضرت فاطمه معصومه (س) است، افزود: دختران ما باید از زاویه حضرت فاطمه معصومه (س) به زندگی نگاه کنند و این دختر پاک و با تقوای اهل البیت را الگوی خویش قرار دهند.
وی با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی در تلاشند تا ارزش ها و الگوهای روشن ما را بد جلوه دهند و ناهنجارها و ضد ارزش های خود را الگوی ما قرار دهند، یاد آور شد: بیداری اسلامی در اطراف و اکناف ایران اسلامی ماحصل وجود پاک و مطهر معصومین (ع) و بهره گیری از رهنمودها و سیره زندگی آنان است.
فرمانده سپاه ناحیه ایلام با اشاره به اینکه کانون بیداری اسلامی زنان هستند، خاطرنشان ساخت: امروزه الگوهای غلط و غربی در جامعه اشاعه یافته و می طلبد که همگان به ویژه خانواده ها به این مهم توجه نمایند و فرزندان خود را بیش از پیش با سیره و راه و روش و منش معصومین آشنا و آگاه سازند تا از این حربه های شیطانی به خوبی عبور کنند و به سعادت و رستگاری برسند.
معاون تربیتی و آموزش سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه پدر و مادر در تولد و تربیت فرزندان پاک و معصوم نقش بسزایی دارند، گفت: هر چه والدین به آموزش ارزش های دینی، ایمانی و تقوایی مقیدتر باشند، فرزندانی پاک و پاکدامن متولد می شوند و در جامعه ارزش آفرینی می کنند.
حجت الاسلام محمدرضا جوهری با اشاره به اینکه حرم حضرت معصومه (س) حرم اهل بیت (ع) است، یادآور شد: از هشت در که به بهشت باز می شوند، سه باب آن به طرف قم باز می شود.
وی با بیان اینکه قیام امام زمان (عج) از قم آغاز می شود، تصریح کرد: براساس روایات، زیارت حضرت امام رضا (ع) حج فقر است و هرکس حضرت معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.
معاون تربیتی و آموزش سپاه امیرالمؤمنن (ع) با اشاره به اینکه در میان زنان تراز اول جهان اسلام، تنها حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) زیارت نامه دارند، خاطرنشان ساخت: بنا به فرموده امام صادق (ع) دوستداران و شیعیان اهل البیت (ع) مورد شفاعت حضرت معصومه (س) قرار می گیرند و وارد بهشت می شوند.
حجت الاسلام محمدرضا جوهری با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) از لحاظ علم و دانش نیز سرآمد بودند، بیان داشت: آن حضرت در حالی که دختر نوجوانی بودند، در غیاب پدر بزرگوارش امام موسی کاظم (ع) سؤالات فقهی بسیار سختی را پاسخگو بودند و همگان را به حیرت واداشته است.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) با علم و آگاهی و آینده نگریی که داشت، شهر قم را با اختیار خویش برای سکونت برگزیده است، افزود: آن حضرت چون علم داشتند که قم خاستگاه اهل البیت (ع) و محل ظهور حضرت امام عصر(عج) است، این شهر را با قدوم خویش مبارک گردانیدند.
معاون تربیتی و آموزش سپاه امیرالمؤمنن (ع) برگزاری این گونه جشن ها را مایه آسایش و آرامش در میان دوستداران و شیعیان اهل البیت (ع) دانست و تأکید کرد: بنابر فرموده رسول اکرم (ص) اهل البیت (ع) کشتی نجاتند و حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) مایه امنیت و آرامش مردم ولایت مدار ایران اسلامی و جوامع اسلامی هستند.
حجت الاسلام محمدرضا جوهری با بیان اینکه در زمان غیبت امام زمان (عج) محل رجوع امت، فقهایی هستند که نزدیکترین ویژگی و خصوصیات را نسبت به امام (ع) دارند، بیان داشت: تجلی ولایت امام زمان (عج) در ولایت مطلقه فقیه تجلی یافته و نمونه بارز آن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.
گفتنی است در این مراسم جشن و سرور که با حضور تعداد زیادی از دختران نوجوان و جوان ایلامی در سالن ورزشی حضرت علی اکبر (ع) دبیرستان آقا حسین بن علی (ع) برگزار شد، کربلایی یاری نژاد مداحی های متنوعی در وصف حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) و دیگر معصومین بیان داشتند و در پایان این مراسم از دختران نمونه، با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.